23 september 2013

PARKVISIT & MIDDAG


onsdag på tredje dagen bestämde jag mig för att våga mig lite längre bort med en sevärdighet på listan. Det känns lite bättre att vara på väg någonstans än att bara ströva runt. Hong Kong park blev destinationen med fåglar i bur och te museum. Efter lite provsmakning köpte jag med mig ett White Rose Tea, mycket gott. Nu saknar jag bara en fin teservis. Jag hann också med en lång runda i stan bland alla business buildings. Gud så många höga skinande hus det finns här. 

På kvällen mötte vi upp med Sigvald (Ts norska kollega som bott här i fyra år) och fyra av hans vänner på middag. Det är en svensk kille som bott här lite drygt ett år, Filip, en annan svensk kille som också jobbar med sjöförsäkring och kom för tre veckor sedan, Christoffer, en svensk kille som kom till HK för bara tre veckor sedan, Christina, en norsk tjej som studerar på HK university och hennes tyska kompis Katarina. Väldigt trevligt att träffa nya folk får jag säga. förmodligen ser man dem igen : )


Högt hus där T jobbar nästan längst upp på 35:e våningen




Grönt är det på sina ställen även mitt inne i centrum



Ingången till Hong Kong Park




Inne i parken



...







 Lummigt och fint :) 




 Obligatoriska "takortpåsigsjälvförattvisaattmanfaktisktvardärkortet"




Haha typiskt kina, ett blommuseum och därinne finns en maskin med candycrushsaga som en fullvuxen man länge står och spelar



 Utanför parken ligger alla husen








Ljuslyktor för att det skall vara höstfestival i helgen



Flera lyktor



Jag gick in i tebutiken för att smaka te, här är de proffs på te




Mera hus, visst är de fina




















Alla gator är inte så knökade med folk som man kan tro




Bouf för min del, kyckling för Ts


Alla trevliga människor. 



Inga kommentarer:

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat