25 november 2013

INSIKT

Då T fortfarande är i Hong Kong har jag nu dagarna helt för mig själv. Jag har ju mycket tid annars också men på något sätt känns det lite nyttigt att behöva vara lite kreativ. Idag var vädret helt strålande. Det är ju höst på gränsen till vinter här vilket idag betydde 20 grader och strålande blå himmel med super sikt. Då kommer svensken i mig fram som bara inte kan vara inne eller mellan husen i stan, man måste ju ta vara på när det är fint väder. Nej till ett café ville jag, ute där jag kan sitta i solen och göra nyttigheter. 
Sagt och gjort begav jag mig ner till färjan och åkte över till TST där jag hittade mig en skön fotölj i solen på Starbucks bland alla turister på Avenue of Stars. Här satt jag i nästan tre timmar och kom till insikt efter insikt..

I hissen på väg ut 

Gatan jag går så ofta så fort man skall ner för berget mot Central, escalatorn till höger.

Färja över




På onsdag skall jag träffa en spännande kvinna som jobbar med en spännande sak. Detta mötet ville jag gärna läsa på lite inför. Det fick jag gjort, men mer om det på onsdag. 

Jag har så mycket jag vill göra här och alternativen är så många. Om jag har för mycket att välja på kan det lätt sluta med att jag vill allt, börjar med allt, men faller platt och fullför inget för att jag startat med för mycket samtidigt. Dessa timmar gick till att reda ut allt jag vill och att jag måste välja bort lite och kanske lägga till lite för att det skall bli bra och genomförbart i slutändan. Nu vet jag i vilken ände jag skall börja och det känns bra. 

Färjan hem igen, lite klokare

Ja visst känner man sig löjlig när man tar bild på sig själv så här. Men här i asiat är det annorlunda, gränserna suddas ut lite måste jag säga när grannen tar 25 bilder på sig själv med ett gosedjur eller med någon fånig staty. Allt är liksom ok här. 




Inga kommentarer:

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat