07 oktober 2013

SÖNDAG


Söndag förra veckan blev det schopping och lite genuin Kantonesisk mat! (Gud som jag ligger efter med inlägg, trodde jag skulle ha gott om tid..) 

Shopping centret Pacific Place i Admiralty. Stort och luxyöst. Inte många butiker man har plånbok nog att gå in i här. Ju högre upp du kommer desto mer kostar det.  

Band som underhåller shoppingglada kantoneser

Här borde de väl ha genuin Kantonesisk mat tänkte vi  och ställde oss i kö för lunch (populärt var det)



Dim Sum blev det, här dumplings med pork och shrimp 



Ser mindre gott ut än vad det är.





T valde såklart rätt igen. Gott och spicy. Min här nedan bestod till största delen av något slemmigt kött och buljong. Vet fortfarande inte vilket djur jag har stoppat i mig...



Inga kommentarer:

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat