15 oktober 2013

CASA LISBOA

Sedan vi kom till Hong Kong har vi lagat mat i vår lägenhet endast tre gånger på nu totalt fyra veckor. Vi som annars älskar att laga mat har lite tappat lusten i vår lilla kokvrå med miniliten kyl och extremt begränsad till gång till köksartiklar. Vi längtar efter hemlagat igen men får nog stå ut några veckor till med menyer och take away.

Iallafall blev det inte riktigt som vi tänkt oss förra veckan när vi skulle ut på en helt vanlig midddag. Vi hade ingenting bestämt så vi gick bara in på en Portugisisk restaurang vi hade hört skulle vara bra, Casa Lisboa. Väldigt fin och mysig restaurang med två trubadurer som sjöng portugisiska ballader och spelade guitarr. Det var bara inte riktigt vad vi inte hade tänkt oss..

* Vi hade tänkt gå till något billigt ställe med enkel mat - det var lyxdyrt
* Vi skulle äta nyttigt - det blev minst sagt onyttigt med trerätters och efterrätt
* Vi skulle inte dricka alkohol - klart man måste ha ett glas vin till god lyxig mat.
* Ett glas var blev + tre glas portvin då T inte var nöjd med maten, hovmästaren snappade upp detta och kompenserade med portvin i stora lass tills vi sa stop.

Restaurangen var ganska liten och vi blev kvar sist av gästerna. När T sedan skulle betala fungerade inte hans kort och han fick gå tillbaka hem och hämta det rätt kort. Jag fick då sitta kvar som "gisslan" som ensam gäst i hela restaurangen medan de sjungande spelmännen spelade bara för mig i 15 MINUTER!! Jag var hyfsat stel i smilgroparna efter det kan jag säga. Jobbigt.

Nästa gång skall vi kolla upp lite mera noggrant innan vi bara går in på en restaurang.


Som sagt, bara för mig.
Jag fick till och med önska låtar. 





Inga kommentarer:

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat