09 januari 2014

TVÅ VECKOR GÅR FORT

Efter två härliga veckor hemma i Sverige är vi nu tillbaka i Hong Kong. Lite konstigt känns det att komma tillbaka till lägenheten och vandra på gatorna runt om i vårt område. På ett sätt är det som att vi varit på en lång semester här månaderna innan jul och att vi nu kommit tillbaka till samma plats. Jag är glad att jag redan innan jul inledde en kommunikation med Pathfinders så att jag har konkreta planer att komma tillbaka till. Det hade känts lite tungt att nu behöva sätta tänderna i att kontakta organisationer förr att hitta vad jag skall syssla med under våren.

Nu är det i alla fall så att jag kommit in på Engelska och företagsekonomi på Umeå universitet, samt Introduction to entrepreneurship på Linné Universitet. Tillsammans blir det 125 % studier. Jag vill verkligen läsa alla kurserna men tillsammans med jobbet på Pathfinders så kan det bli lite tight om tid.. Jag vet ju att om jag väl tackar ja skall det mycket till för att jag skall avbryta och inte slutföra dem. men samtidigt vore det ju så klart tråkigt att knappt ha någon tid över för roliga vardagsnöjen.

Min julklapp till mig själv var en bra kamera som jag ännu inte har lärt mig. Hemma har jag i allafall tagit lite bilder på de jag träffat och det jag hann göra.

Jolie, T's syster Emelies och Marcus fina tösabit

och Sam, deras fina gutt

Julmat. minst 1,5 kilo extrakropp kom jag tillbaka till Hong Kong med

Tomten kom i år med

De makalösa tre som jag ju älskar så sinnessjukt mycket och som gör mig så glad. 

På 65 års kalas i Timmervik

och jag hittar denna underbara semesterbild, med kusinerna på segelsemester kanske är den från -89? 

Hemma hos Mikke och Monica som i oktober fick sin lilla Leo. 

Emma älsklingen

Tänk nästa gång jag ser dessa två är de fem år!

Kära Cicci..

...Jannice...

...och Anna fick jag spendera en hel kvalitetskväll med, man önskar ju dock att den varat minst en vecka. Ser dock fram emot vad vi skall göra för de pengar vi alla lägger undan varje månad som exclusively skall gå till en resa ihop.  



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du har tagit! Gud va jag redan saknar dig världens finaste!!
Puss Emelie

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat