20 december 2013

PÅ VÄG

Sitter nu på flygplatsen på väg hem till kära Göteborg. Det skall bli underbart att komma hem och möta alla fina vänner och familj. Dock en varning, Jag har vart hos frisören igen med förhoppning om en snygg blond ljus färg, typ som henne här...

Vilken jag självklart visade för min frisör, Proffs-Paul. Han äger salongen och skall vara duktig så in i bänken. Så efter att ha studerat min bild noga satte han igång med blekningsmedel och pensel . Jag försjönk i tidning, visst litar jag blint på Proffs-Paul, han bara måste veta vad han gör om han är chef över alla andra frisörerna. 

När färgen, läs hyperstarka blekmedlet, sedan tvättats ur inser jag att jag kanske inte skulle litat så blint på Paul... 

JAG ÄR VITGULHÅRIG.  jag kommer nog inte tillbaka till Paul. Alla tittar. 
Ses hemma. 


Inga kommentarer:

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat