24 augusti 2014

RUTINER

Så segt det är att komma tillbaka in i träningsrutinerna efter en sådan lång semester. Vi har varit duktiga varje morgon i alla fall och gått ut på morgon promenad varje morgon vid 7 sedan jag kom hem. Jag har också varit på Yoga två gånger men drar mig lite för första passet på gymmet. Skyller på att jag varit mer jetleggad än jag trott och varit trött på grund av det. förra söndagen lagade vi också lins och sötpotatisbiffar, samt falafel att ha i frysen för när man inte hinner för att laga mat. Bra ambition som jag hoppas vi kan fortsätta med. 

I fredags var T ute på ett amerikanskt hangarfartyg på besök. De ville inte säga vad de gjorde i Hong Kong. Fartyget har över 1500 man i besättning och är 250 meter lång.  









i hissen på väg till första Yogatimman

Vi har ju lite hälsovecka här efter alla efterrätter och glas vin man han med i Sverige så vi har ju varit flitiga med att äta nyttigt och bra hemma, samt undvikit alkohol. Men i fredags kunde vi inte hålla oss utan var ute på restaurangen "Fatty Crab" och åt middag. Alltså denna stad och vad den har att erbjuda i matväg är helt outstanding mot allt annat jag provat. Utbudet med variation och kvalitet i kombination med den ena udda konceptet efter det andra måste vara bland det bästa i världen. Återigen förstod vi varför vi gått ut så mycket och prioriterat mat här, det är så fullkomligt värt det och man hade inte kommit i närheten om man hade lagat maten hemma själv. Jag med mitt usla minne glömde ta kort på resten av rätterna men här är första veg pork bun, ser inte mycket ut för världen men gud så gott!

Pulled Pork Sliders, mmm...

I går var vi på lunch med några kära vänner här som vi inte sett på länge eftersom alla varit hemma på semester över sommaren. Vi började lunchen 12.30 och kom hem 22. Härligt med heldag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart att träffe er i sommar. Längtar nu redan att träffa er igen. Kul om det börjar bli ordning på er verkamhet i PF, tack vare dej är jag säker på.

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat