21 augusti 2014

HÖSTEN

Under våren har jag varit hos Pathfinders en del, men inte så mycket som jag skulle vilja. Varje måndag för prenatal checkups och ibland men väldigt sällan hembesök till kvinnor som nyligen fått barn. I måndags när jag kom tillbaka till Pathfinders träffade jag en Amerikansk sjuksköterska som var tredje månad är på Pf för att prata om preventivmedel. Jag har känt att det saknats struktur på Pf för min del i processen med de som kommer nygravida. Det finns inga rutiner på vilken hjälp de erbjuds utan de försöker så gott de kan att bistå om de frågar efter hjälp. Men om de inte själva vet att de behöver hjälp så är de svåra att nå. Jag har föreslagit att vi skall skapa ett rutinprogram dessa kvinnor skall slussas in i. Tillsammans med denna sjuksköterskan och en socialarbetare skall vi på onsdag sätta oss ner och diskutera detta närmare. Förhoppningsvis leder det till en förbättring av rutinerna.

Så idag är det fredag och det jag mestadels har ägnat veckan åt är att skapa ett rutinprogram för Pathfinders klienter. Jag har hunnit lägga upp en möjlig struktur för vad som skall ingå samt gjort den första Power Point Presentationen för Class No.1: Pregnancy, som jag skall hålla på måndag. Sedan tar det längre tid än man tror att packa upp alla väskor, städa köket och komma iordning hemma igen.

Alltid skoj med paket, några nya böcker jag skickat efter

Nya fina koppar från Rörstrand, egentligen för te men om man vill ha mycket kaffe passar det perfekt. 

Hela stan var avstängd i söndags på grund av Anti Occupy Central som demonstrerade mot Occupy Central rörelsen som demonstrerade i Juli mot kommunistpartiet i Kina som de anser inte gett Hong Kong det man lovat vid överlämningen 1996, rösträtt i en demokrati. Läs mer här!

Så efter fem veckor med alldeles för mycket alkohol, dessert varje kväll samt fri tillgång på smågodis blir det lite hälsosammare livsstil framöver. 



Inga kommentarer:

 
Way out Asia © 2013.

Design by The Blog Boat